Thursday, November 18, 2010

Pre-Birthday Present!

Hi hi hi! Assalamualaikum~selamat tengah malam US, selamat tengah hari Malaysia...(^-^,)

Hari ini, genap 2 minggu sebelum hari lahir Mr.R tiba... Hi Mr.R~Selamat menginjak usia 22 tahun! Iye, Mr.R memang belum matang lagi. Dia muda lagi..Hampir setahun beza usia kami.  Saya selalu terasa saya lebih tua dari dia...Tapi xpe, saye xkisah sebab, insan2 sekeliling kami xtahu hakikat itu sebab die nampak lebih BESAR dan lebih TUA dari saya yang sentiasa kelihatan KECIL dan MUDA! hahaha <evilly laugh~!>

Jadi, setelah berfikir panjang apakah hadiah yang sesuai yang mahu diberi kepada dia sempena hari jadi setahun sekali ini,...setelah meneliti kepraktikalan, budget dan,.....kesesuaian..saya memutuskan untuk memghadiahi Mr.R dengan........ini : 

Leatherman Charge TTi & Bit Kit Accesories
Ya! Inilah keputusan yang paling baik saya rasakan, yang pernah saya putuskan tentang pemberian hadiah kepada Mr.R setakat ini. Hehehe~ =D! Kamu-kamu tahu x ape menatang ni? Owh sebenarnya dulu saya pun xtahu apekah Leatherman ini...Tetapi, oleh kerana seringkali halwa telinga ini disajikan dengan alatan2 dan kerja2 mekanikal oleh Mr.R, yang rajin berkongsi cerita perihal pekerjaannya yang sangat menarik, thrill dan adventure (die la kate....) oleh itu saya rasa saya menjadi semakin bijak dan pengetahuan aerospace engine saya bertambah hebat! Ehem..ehem~at least xde la saya cuma tahu jenis2 bacteria dan media dan cara-cara untuk membiakkan bacteria dan keadaan optimum tumbesaran bacteria dan pengklonan pokok dan bacteria,. dan bacteria dan bacteria lagi.....Owh bosannye dunia saya rupanya~ 

Owh, sebenarnya saya sendiri xpasti apekah nama yang sesuai untuk diberikan kepada menatang ini. Ianya seperti gunting, alaa~kadang2 ayah2 kite pun ade kat umah tu...cuma kite <read : saya> je xtahu nk pakai..yg sy tahu ibu saya penah pakai untuk bukak tin sardin,.dan saya penah pakai gunting tepi tu untuk gunting kertas pendidikan seni bila cari gunting xjumpe.hehehe!Benda ni macam gunting yang ade macam pisau2, ade bilah2, skru2, etc tu...yang terselit tersepit kat tepi2 tu~---->Tu die bila budak bio bagi description owh hodohnye.. minta maaf la..hahaha! Tetapi, ayah saya punye dulu tu untuk pakai kat rumah je,..suka-suka je,.yang ni, untuk Mr.R bawa pergi kerja. Kenapa yang ini menjadi pilihan?
  • Sebelum ni, saya bagi dia hadiah yang saya suke. Saye tahu itu hari jadi die, tp saya xkire la.Saya xpeduli la dia suke ke x, yang penting saya suke jadi die kene ikut kesukaan saya. Walaupun bukan saya yang empunya hadiah2 tu, saya xkire. Saya yang bagi, jadi dia kena ikut taste saya~Lalalalala~ Owh diktatornya....hahaha! Tpi saya xde la kejam sgt seperti yg disangkakan.hehe!Jadi, kali ini...Saya cuba la menyelami hati dia...Fine..Fine...Yes, awak nak ape? haha! Tidak la begitu~Mr.R tidak memilih..sgt senang jage dia nih. Saya tahu ape yang dia nak tahun ni..Saya kan,...wanita pintar~ hehe! ('-^,)
  • Practical ~ Bendalah ini akan digunakan ketika si dia bekerja. Jadi, sangat praktikal saye rase.. Xperlu la die bawak segale macam tools besar2 berat2 kalau takat nak cek nk betulkan bnde2 minor kt flight tu...dgn adenye bnde ni nampak lagi memudahkan kerja die...
  • Oleh kerana dia bawa dan pakai benda ini di tempat kerja, jadi saya rase,..memang bagus la saya bagi benda ini supaya ketika kerja,.die cume akan teringat SAYA! Yes!Itulah sebab utama~biar die selalu ingat saye je~walaupun ketika bekerja! Walaupun ade stewardess yang lawa2 lalu,.tetapp,die ingat saye je sebab,.die pegang barang yg saye bagi! Berani nak buat hal? Semoga tercucuk 'gunting tu kat pinggang die.ahahah~(^_^)
Dah dah la tu mengarut...heh! Gambar2 ini disajikan untuk tatapan Mr.R. Sementara boleh return kalau x satisfy,.cepat2 cek adakah yang ini betul saya beli atau bukan??jika betul,.saya xperlu la pulangkan~ Kalau xbtul,.nanti kite adjust sket yeh?ok x? 

Charge TTi Set : Gunting (sy bgi nama), Bit, Leather Sheath

Leather Sheath 

'Gunting': xblh bkk bnde2 tepi tu sy xckup kederat.ketat sgt~ ;)

Bit & Accesories

This is the box, bwh 'gunting' ade accesories2 laen lagi

More Bit Kit & Accessories

Close up 1 of them
Finally, birthday present telah menjadi pre-birthday present..telah di'reveal' awal 2 minggu untuk mengelakkan kesalahan membeli...ngeh ngeh ngeh~ yela...kl x sape yg rugi?saye jugak....jadi,.mari play safe. Mr.R, kalau awak dah cek ini, mesej saye ok? Hari lahir awak 2 minggu lagi...dan secare xlangsung, hari jadi saye sebulan selepas itu.....take note okay~!hahaha! Hope you like it! 

Fly with Love,
(^_^)

 
Copyright©Nur Amalina Mohd Zaman. All Rights Reserved. Powered by Blogger