Saturday, December 4, 2010

Kitchen Explosion!

Hari minggu yang membosankan...On tv, cerita siang2 cerita mengarut, tutup tv. On fb, xde bende menarik, tutup fb. Housemate2 mencari ketenangan,.seorang melayan jiwa di atas katil, menonton movie yang dia sendiri x paham lalu mengomel sorang2...Xnak kacau,.keluar bilik..Seorang lagi penghuni rumah sedang melayan laptop dengan khusyuk sambil mengunyah semangkuk carrot+celery+tomato--->Urghh~not my taste, saya xmakan sayur. Xboleh nak pau,.. terus melangkah tawaf keliling rumah. Duduk dihadapan pintu melihat luar, salji turun segan2. Ingat nak keluar, hurm~weather xmemberangsangkan...Grab hp, mesej Cik Aimie mahu ajak berceloteh atau ape2 je la..."Ime kerja pukul2 nih..." Aiyaaaa~hari yang xmemberangsangkan! 

Melihat jam sudah pukul12 tgh, berlalu ke dapur mahu masak ayam utk housemate tersayang, dangg~sudah kehabisan stok ayam...Hurm, ikan pun boleh la... Sedang menggoreng mackerel,..sambil menggunting cili,..tiba2,..."POM!" ikan meletup dengan hebat, begitu luar biase tidak seperti selalu,....terasa muka sangat panas. Bingkas mata dialihkan ke atas stove..Oh tidak~letupan kali ini sangat hebat! Stove banjir dengan minyak2...Xboleh jadi xboleh jadi,..Sebelum minyak disambar api,..Play safe! Off cepat2 dan meneruskan kerja lap-mengelap. Stove sudah bersih,.On semula sekejap dan terus mengangkat ikan bertuah itu.Grrrrr~! Hurmph~marah ikan marahh!! Dahi semakin panas dan sedikit pijar..Zoom~off to my room. Oh tidak, terdapat sedikit kesan kemerahan. Sebelum semakin mengganas,..Mari lumurkan dia dengan lotion...Dush!Dush! Semoga tidak meninggalkan parut~ Cukup2 la parut yang sedia ada pun xtercover2 lagi jangan la ditambah lagi. Duhai kesan minyak, sila berbaek2 dengan saya. Hoccay? Hihihi~('-^,) Pelajaran hari ini, ketika menggoreng ikan, pastikan anda menggunakan penutup untuk mengelakkan sebarang kecederaan mahupun kejadian yang tidak diingini.

To Fafie : Selamat berparty! Sorot sorot sorot~ mahu merajuk dengan kamu....pulang nanti kejutkan saya ya! 

To Aimie : Kerja kerja kerja. Masuk gaji, blanje saya nanti.Mesti!

To Hakim : Selamat study dan semoga berjaya untuk paper esok hari. Goreng je la Spanish tuh~Hahaha! Anyway, TQ melayan kerenah saya walaupun anda busy. Rasa bersalah pulak kacau orang study.Sorry sorry~ Terima kasih daun keladi ;)
 
Copyright©Nur Amalina Mohd Zaman. All Rights Reserved. Powered by Blogger