Saturday, February 5, 2011

...Bittersweet...

Dear Bloggie,
Memang susah nak jaga hati semua orang... Terutama sekali bila kehendak hati terpaksa dikorbankan..Hidup dalam komuniti memang menuntut pengorbanan yang tinggi agaknya ya? Susahnya jadi seorang manusia. Bila semua tindakan jadi perbualan dan persoalan manusia-manusia lain. 

Bila mula memikirkan tentang kehendak dan keinginan orang laen, diri sendiri pulak yang jadi mangsa... Walaupun mungkin bukan salah mereka, tapi bila keadaan memaksa, secara tak langsung menuntut satu lagi tindakan yang melibatkan semua... I guess.... 

Mula berkata pada diri sendiri : "Oh, mungkin saya yang terlalu sensitif dan cepat melatah...Mereka tak bersalah, kenapa perlu semua menjadi mangsa?My bad..." Rasa bersalah, tetapi masih tersepit dengan keadaan yang memaksa...
Suara dari sisi laen : "Tapi kalau itu yang terbaek, kalau itu yang boleh menenangkan, mengapa tidak? Enough with others, think yourself first. Be strong "

Hai~Laksana kata pujangga diluah mati emak, ditelan mati bapak... Memang bukan senang hidup dalam dunia yang penuh cabaran... Alhamdulillah, hingga saat ini, saya masih mempunyai keluarga, tempat untuk bermanja di kala duka. Masih dikelilingi teman-teman yang tak putus2 memberi kata2 semangat untuk saya jadi lebih kuat. 

Saya percaya setiap yang berlaku itu bersebab. Coz Allah knows what's the best for me..Saya redha... Semoga pengalaman dan pembelajaran dunia seperti ini, menjadikan saya lebih matang dan kuat untuk meneruskan hidup dan menempuh dugaan yang mendatang..Aminn~

Source : Google
-Boleh senyum tiba-tiba bila tengok smiley nih-

Saya okay je sebenarnya,
(*-*,)
 
Copyright©Nur Amalina Mohd Zaman. All Rights Reserved. Powered by Blogger